Görme Engellilerin Öğretmenlerine Önerileriniz Nelerdir?
RaporlaLütfen bu soru ile ilgili eklemek veya paylaşmak istediğiniz düşüncelerinizi kısaca yazın.
Görme engellilerin öğretmenlerine önerileriniz var mı?
Şifreni mi unuttun? Lütfen e-mail adresinizi giriniz. Bir bağlantı alacaksınız ve e-posta yoluyla yeni bir şifre oluşturacaksınız.
Engellihaklari.com.tr Sitesi, engelli hakları ile ilgili her başlıkta farkındalık, sürdürülebilirlik savunuculuk, lobicilik ve arabuluculuk platformudur. Sitemize üye olarak aramıza katılarsanız soru sorabilir, cevapları okuyabilir, sorulara cevap vererek destek vererek hak temelli, kapsayıcı, sürdürülebilir ve adil eşitlikçi bir dünya için yanımızda olmuş olursunuz. Engellihaklari.com.tr Sitesi, Türkiye’nin ilk engelliler haber sitesi yasadikca.com ve engelli istihdamı ve engelliler kariyer ve insan kaynakları sitesi engelsizkariyer.com tarafından desteklenmektedir.
Cevap ( 1 )
Lütfen bu cevabın neden rapor edilmesi gerektiğini düşündüğünüzü kısaca açıklayın.
Görme engelli öğrencileri olan öğretmenlere en önemli önerim tüm öğretmenler için olmazsa olmaz olan sabırlı olmak. Görme engelli öğrenci ders sırasında anlamadığını ifade ettiğinde ya da ders sırasında sorusu olduğunu söylediğinde mutlaka öğrenciyi dinlemeli ve öğrencinin dersle interaktif katılımı sağlanmalı. Anlayıp anlamadığı mutlaka sorulmalı test edilmeli. Çok konuşan bir öğrencisi varsa mutlaka dersin ritmini bozmaması için süreklilik söz konusu ise karşılıklı konuşarak uyarılmalı. Arkadaşlarının yanında rencide edilmemeli. Bu öğrencinin tamamen dersden ve eğitimden uzaklaşma risikini doğurabilir.
Görme engelli öğrenciler engelli olmayan diğer öğrencilerle beraber okuduğu sınıfta hoca tahtaya ne yazmışsa onu mutlaka okuyarak tekrarlamalı. Çünkü görme engelli öğrenci göremediği için tahtada yazılanları not etme ya da bilgileri tam olarak not alma konusunda ciddi problemler yaşayabilir. Eğer öğretmen notları okuyamıyorsa her ders bir gönüllü öğrenciden not alırken okuması istenmeli.
Görme engelli öğrenciye gereğinden fazla pozitifi ayrımcılık sağlanmamalı. Bu öğrencinin beklenmeyen ulaşılmaz kişi özel kişi gibi arkadaşları arasında olumsuz iletişim kazaları ya da sosyal katılımda olumsuzluklara sebebiyet verebilir.