Engelli Kamu Personeli (Ekpss/Kura) ilk atama işlemleri nelerdir?
RaporlaLütfen bu soru ile ilgili eklemek veya paylaşmak istediğiniz düşüncelerinizi kısaca yazın.
Bilgi verebilir misiniz?
Şifreni mi unuttun? Lütfen e-mail adresinizi giriniz. Bir bağlantı alacaksınız ve e-posta yoluyla yeni bir şifre oluşturacaksınız.
Engellihaklari.com.tr Sitesi, engelli hakları ile ilgili her başlıkta farkındalık, sürdürülebilirlik savunuculuk, lobicilik ve arabuluculuk platformudur. Sitemize üye olarak aramıza katılarsanız soru sorabilir, cevapları okuyabilir, sorulara cevap vererek destek vererek hak temelli, kapsayıcı, sürdürülebilir ve adil eşitlikçi bir dünya için yanımızda olmuş olursunuz. Engellihaklari.com.tr Sitesi, Türkiye’nin ilk engelliler haber sitesi yasadikca.com ve engelli istihdamı ve engelliler kariyer ve insan kaynakları sitesi engelsizkariyer.com tarafından desteklenmektedir.
Cevap ( 1 )
Lütfen bu cevabın neden rapor edilmesi gerektiğini düşündüğünüzü kısaca açıklayın.
EKPSS ile atanmış olanlara ÖSYM tarafından sonuç belgesi gönderilmeyeceğinden ÖSYM sayfalarından sonuç kâğıdının çıktısını almaları gerekir. Atandıkları kurum kendilerine bildirim yapmasını beklemeden kurumları arayarak işe başlamak için hangi belgelerin gerekli olduğunu sormaları gerekir.
Kurum ilave belgeler isteyebilir. Ancak atanmış kişilerin aşağıdaki belgeleri hazırlamasında fayda vardır:
1. Engelli sağlık raporu. En az %40 engelli olunduğunun belgelendiği ve üzerinde “çalışabilir”, “istihdam edilir”, ya da “….işlerde çalıştırılamaz” gibi ifadelerin olması gerekir. Çalıştırılamayacağınız alanların yazılmış olması her zaman kişin avantajınadır.
2. Kimlik ve en az 10 adet resim.
3. Başvuru esansında beyan edilen eğitim düzeyini gösteren diploma aslı ve fotokopisi (aslını kuruma vermeyiniz).
4. Tercih yaparken hangi sertifika sahibi olunduğunu belirtmişseniz o alana ait sertifikanın aslı ve fotokopisi.