Türk Hava Yolları’nda (THY) Engelli Ve Hasta Yolculara Verilen Hizmetler Neler?

Raporla
Soru

Lütfen bu soru ile ilgili eklemek veya paylaşmak istediğiniz düşüncelerinizi kısaca yazın.

Raporla
İptal

Uçuş öncesi ve sonrasında verilen hizmetlerden haberdar olmak ve bilmek istiyorum.

Cevap ( 1 )

    0
    2012-01-11T11:47:23+02:00

    Lütfen bu cevabın neden rapor edilmesi gerektiğini düşündüğünüzü kısaca açıklayın.

    Raporla
    İptal

    Hasta ve Engelli Yolcu

    Yolcularımızın işlemlerinin zamanında tamamlanabilmesi için iç hat uçuşlarınızda en az 1 saat, dış hat uçuşlarınızda en az 2 saat önce havalimanında bulunmanızı öneririz.

    Kabin ekibi uçuş sırasında nefes cihazları, yemek, ilaç takibi ve tuvalet ihtiyaçları konusunda maalesef size yardımcı olamazlar. Ancak tuvalet ihtiyacı için kapıya gidiş ve gelişlerinizde yardımcı olabilirler.

    Hasta Yolcularımız:

    •Meydan doktoru veya tedavisini yürüten doktorundan “Uçakla seyahatinde herhangi bir sakınca yoktur” raporu alan hasta yolcularımız Türk Hava Yolları seferlerinde seyahat edebilirler.
    •On günden eski olamayan bu rapor İngilizce veya Türkçe yazılmış olmalıdır.
    •Uçakta bakıma muhtaç durumdaki hasta yolcular refakatçileri ile beraber uçarlar.

    Görme ve Duyma Engelli Yolcularımız:
    •Görme ve duyma engelli yolcularımızdan sağlık raporu istenmez, refakatçisiz seyahat edebilirler. Ancak hem görme hem de duyma engelli yolcu refakatsiz seyahat edemez.
    •Rehber köpekler, rezervasyon yapılarak ücretsiz olarak kabin içine kabul edilirler. Yolculara refakat etmekte olan yardımcı köpekler kabine kafessiz alınır. Köpeğin temiz, ağzı bağlı olması ve sahibinin ayakları dibinde oturması gereklidir.Uçağa kabul edilen rehber hayvanın geçerli sağlık belgesi, kimlik belgesi, aşı kağıdı ya da gideceği ülkenin kuralları gereği gereken evrakı tam ve eksiksiz olmalıdır.

    Hareket Kabiliyeti Kısıtlı Yolcularımız:
    •Engelli yolculardan rapor istenmez, ancak kendi başlarına ihtiyaçlarını gideremeyecek ve gerektiğinde uçaktan tahliyesini yine kendi başına yapamayacak durumdaki engelli yolcuların refakatçisi olmadan seyahatlerine izin verilmez.
    •Sedye talebi için uçuş saatinden 24 saat öncesinde rezervasyon yapılması gerekmektedir. 24 saatten az süre kalmış uçuşlar için rezervasyon ünitelerimizden bilgi alabilirsiniz.
    •Engelli yolcularımız için İstanbul Atatürk Havalimanında ayrı bir check-in bankosu bulunmaktadır. Diğer havalimanlarında ise öncelik tanınmaktadır.

    Not: Kabin ekibi uçuş sırasında nefes cihazları, yemek, ilaç takibi ve tuvalet ihtiyaçları konusunda maalesef size yardımcı olamazlar. Ancak tuvalet ihtiyacı için kapıya gidiş ve gelişlerinizde yardımcı olabilirler.

    Kimler Kabul Edilmez?
    •Uçuş sırasında elektrikli veya hava basınçlı aletleri kullanma zorunluluğu olan yolcular,( Türk Hava Yolları tarafından temin edilen oksijen tüpü ve taşınabilir solunum cihazları hariç)
    •Uçak kapı kapatmadan önce astım krizi geçiren yolcular,
    •İlk 48 saatinin içindeki yeni doğmuş bebekler,
    •Bulaşıcı hastalığa sahip yolcular bulaşıcı dönemde hiç bir şekilde uçuşa kabul edilmezler.

Bir Cevap Yazın


Yanıt vererek Hizmet Politikası kabul etmiş olursunuz.